Strona 4 z 4
Re: Sugestie
: Sob Sie 20, 2011 5:43 pm
autor: Savir
Proponowałbym w kreatorze dorobić kolejną rubrykę "Wady". Mogły by być punktowane tak jak cechy specjalne, a skoro można mieć maksymalnie pięć takich cech, to raczej wpisze się te pozytywne. Taka rubryka mogła by też samą swoją obecnością zachęcić graczy do choć niewielkiego wyważenia swojej postaci dodając jej chociaż drobną ułomność.
Drugim postulatem jest utworzenie rubryki "cechy rasowe", skoro można mieć tylko pięć cech specjalnych, to te nie powinny się liczyć. Wszak kotołaki i wampiry mają na "dzień dobry" 5 wrodzonych cech. Łowcy Dusz 8, a nemorianie 6, czyli więcej niż jest dozwolone
Re: Sugestie
: Śro Wrz 14, 2011 9:55 pm
autor: Death
Popieram wypowiedź Savira. Co więcej, chciałabym dodac również takie pole jak "rozpoznawalność" czy "reputacja". Można by tam określać przez kogo, na jaką skalę (czyli czy tylko w miejscu pochodzenia postaci, w całym kraju, czy też za granicą) i jak postać jest postrzegana (jako zła/dobra). W ten sposób np. upadły anioł, o którym było głośno, byłby rozpoznwany przez wszelkie dobre anioły, starsze niż on sam, a księżniczka danego państwa przez wszystkich jej poddanych. Żeby nie trzeba było w każdym temacie zaczynać tak samo: kim jesteś, jak się nazywasz. W ten sposób można by budować przyjaźnie oparte na znajomościach z dzieciństwa - skoro oboje byli elfami i wychowali się w tej samej okolicy, to możliwe, że już się spotkali. Byłoby to po prostu miłym urozmaiceniem
Re: Sugestie
: Pią Wrz 16, 2011 6:00 pm
autor: Trenaas
Co do pierwszej propozycji Savira, to coś się już takiego pojawiło w jakimś innym temacie. Jak widzicie bez odzewu administracji... Pozwolicie że zacytuje:
Telos pisze:Sugerowałbym dodać nowy tym Specjalnych Umiejętności - Cechy negatywne które odejmowały by punkty.
W obecnym systemie wpisując swoje wady, zostajemy przez system uznani na ich podstawie za jeszcze potężniejszych
Można by również pomyśleć o stopniowaniu, na przykład:
-Wada - Wpływa tylko na nas, stosunkowo słaba, odpowiednio jak umiejętność
-Klątwa - Potężniejsze, odpowiednio jak dar
-Przekleństwo - Może wpływać na otoczenie, odpowiednio jak Moc
Re: Sugestie
: Wto Paź 18, 2011 12:53 pm
autor: Slain
A ja mam właściwie bardziej prośbę, niż sugestię... Prośbę o stworzenie osi czasu, na której nałożono by najważniejsze wydarzenia historyczne. Oczywiście w przybliżeniu, w celach bardziej orientacyjnych, niż fabularnych. Dlaczego? Otóż chciałbym umieścić początki historii mojej postaci w czasach starożytnej Alaranii, jednak boję się popełnić gafę przy wpisywaniu wieku postaci, lub żeby nie okazało się czasem iż moja postać pomimo iż jest elfem, nie mogła by żyć tak długo.
Re: Sugestie
: Wto Paź 18, 2011 1:42 pm
autor: Niara
No cóż... że tak rzeknę chronologia, oś czasu, a nawet kalendarz i podział roku są opisane już od dawna.
CHRONOLOGIA WYDARZEŃ
CZASY PRZED ŚRODKOWYM KRÓLESTWEM
- Czasy gdy Jedno było Wszystkim.
Przybycie Prasmoka i Narodziny Czasu – około 1 060 000 lat przed pierwszym królestwem.
Sen Prasmoka i Narodziny świata Ducha. – od 1 060 00 do 91 000 r. p .p. k.
Czasy Kształtowania – od 91 000 r. do około 9 456 r. p. p. k.
Powstanie Bogów Żywiołów – od około 9 456 r. do roku 6 000 p. p. k.
Powstanie Świata Magii – około 5 060 r. p. p. k.
Zstąpienie na ziemię Pierwotnych Smoków – około roku 4 026 p. p. k.
Wojny Smoków – od około 3 931 r do 3 030 p. p. k.
Upadek Otchłani – około 3 819 r. p. p. k.
Pieśń Pierwotnych –2 878 r. p. p. k.
Zstąpienie Matki Natury – Wielkie Odrodzenie – 2030 r. p. p. k.
Narodziny Przodków – 1901 r. p. p. k.
Odejście Duchów Początku – Narodziny Gwiazd – 1542 r.
Powstanie Bogów – 1009 r. p. p. k.
Ciemne Wieki – 1009 do r. 0
ERA ŚRODKA - ROK ZEROWY
- Rządy Lordów- Przodków – do około 1420 rok ery środka.
Wstąpienie na tron Heokit’a Weocen’a - 1441 r.e.ś.
Walka Heokit’a z Neuser’em Jiivein’em – 1480 r.e.ś.
Rządy Archentara i zbrojne zjednoczenie – 1500 r.e.ś. - 1543 r.e.ś.
Powstanie Środkowego Królestwa – 1556 r.e.ś
Rządy Królów Nemreczyków – od 1556 r.e.ś. - do 4108 r.e.ś.
Schyłek imperium – odejście pierwszych Przodków – 4229 r.e.ś.
Exhodus Elfów – 4315 r.e.ś.
Rozerwanie Struktury Czasu – 4496 r.e.ś.
Wielka Wojna w Królestwie Środka – 4500 r.e.ś. do 4620 r.e.ś.
Odejście pierwszych czarodziejów – 4560 r.e.ś.
Najazd Bestii z Północy – 4680 r.e.ś.
Powstanie Piekła – 4740 r.e.ś.
Plany Niebiańskie zostają zamieszkane przez dusze zmarłych czarodziejów - 4750 r.e.ś
Czasy Odrodzenia – 4750 r. do 990 r.e.ś.
Powrót elfów – Założenie Kryształowego Królestwa - 6980 r.e.ś.
Powrót Czarodziejów – 7405 r.e.ś
Powstanie Klasztoru Mrocznych Sekretów – 7470 r. e.ś
Powstanie Zakonu Strażników Ludzkości - 7510 r.e.ś.
Czasy Wielkiego Rozwoju od 7510 r.e.ś do 10000 r.e.ś.
ERA ALARAŃSKA
- Nowe Datowanie – 1 rok Ery Alarańskiej.
Magnus Ediktus Alaranius – wielki edykt podpisany przez wszystkich ówczesnych władców miast nadający oficjalną nazwę dla kontynentu i ustalający coroczne wydawanie edyktu kalendarzowego. – 102 r.e.a.
Wprowadzenie Ruena jako obowiązującej waluty – 110 r.e.a.
Odkrycie Wędrówki Dusz - 112 r.e.a.
Odkrycie Mglistych Bagien – pierwsze badania - 142. r.e.a.
Budowa pierwszego portu służącego do handlu dalekomorskiego w Arturonie – 167 r.e.a.
Pierwsza wyprawa badawcza na Daleką Północ – 196 r.e.a.
Odkrycie szczątków pierwszych władców w Smoczej Przełęczy – 201 r.e.a.
Odkrycie złóż rubinów w Górach Druidów – 206 r.e.a.
Założenie Wielkiej Hanzy Kupieckiej – 214 r.e.a
Wytyczenie Szlaków Handlowych - 223 r.e.a.
Upadek Maurii – początek rządów nieumarłych – 267 r.e.a.
Pierwsza wojna Miast Andurii z Maurią – 273 r.e.a. – 280 r.e.a.
Pakt o nieagresji podpisany pomiędzy związkiem Andruskim, a Maurią – 280 r.e.a.
Odrodzenie Ostatniego Bastionu – 296 r.e.a.
Pierwsza próba odrodzenia wojsk w Ostatnim Bastionie – 301 r.e.a.
Bunt miast Andurskich przeciw rosnącej potędze Ostatniego Bastionu - 303 r.e.a
Pakt o zakazie zbrojeń w Ostatnim Bastionie – 304 r.e.a.
Powstanie w Demarze – 304 r.e.a.
Wojna Mauratyjska - 306 r.e.a. – 313 r.e.a.
Bitwa nad Taurą – 309 r.e.a.
Sprzymierzona Elisia i Efne opanowują Demare – 310 r.e.a.
Zachwianie gospodarki handlowej – 311 r.ea.
Do wojny Mauratyjskiej przystępuje Sojusz Morski – 311 r.e.a.
Odbicie Demary – 312 r.e.a.
Sojusz Morski zmusza do wycofania się wojsk – koniec wojny Mauratyjskiej – 313.r.e.a.
Upadek Wielkiej Hanzy Kupieckiej – rozbicie sojuszu na trzy pomniejsze jednostki – 314 r.e.a.
Nowa Aeria miastem handlowym – 326 r.e.a.
Potwierdzenie Paktów sojuszniczych miast Andurskich – 329 r.e.a.
Wieki Neutraloności Mauratyjskiej– 330 r.e.a – 406 r.e.a
Era Spokoju Alarańskiego – 406r.e.a. – 774 r.e.a. (dziś)
To i więcej można znaleźć
tutaj