Strona 3 z 4

Re: Sugestie

: Śro Maj 11, 2011 6:28 pm
autor: Gersen
Popieram pana na górze.

Re: Sugestie

: Śro Maj 11, 2011 6:43 pm
autor: Yasmerin
Zgadzam się z Orpheusem. Czasami chciałoby się opisać przedmiot nie posiadający żadnego magicznego działania, a jednak w jakiś sposób specjalny. Posiadam rzecz o dość istotnej cesze, nie jest to jednak zupeeeełnie cecha ponadnaturalna. Do jednych nie pasuje, w drugich zaś się gubi i z braku możliwości opisu, wiele rzeczy pozostaje niedomówionych. A potem wychodzi na to, że podczas gry posiadamy rzeczy "z kosmosu". Trochę niefajne :/

Re: Sugestie

: Pią Maj 13, 2011 2:23 pm
autor: Meridion
Orkowie też się zrobią, a co do reptilionów część powinna żyć na pustyniach i w lasach tropikalnych (taka moja subtelna sugestia), pomysł popieram i być może włączę się do przygotowań.
Orków nie ma i raczej w najbliższym czasie nie będzie. Może kiedyś mogłyby się pojawić na Dalekiej Północy, ale narazie nie będziemy wprowadzać tej krainy, ze względu na inne rzeczy, którymi należy się zająć.
Teraz moja sugestia: opracowałbym Ci ja jakieś bóstwa. Na początku te główne, potem jakieś mniej znaczące... Chyba,że wystarczy sama Historia Alaranii do znalezienia sobie czcigodnych istot z niebios.
No za bóstwa planujemy się już od dłuższego czasu zabrać. Chwilowo nie mamy jeszcze klarownego pomysłu jak by miało to dokładnie wyglądać. Na razie musimy zająć się historią nowożytną świata, ale kulty można by powoli zacząć rozpisywać. Zgłoś się na gadu.
Moją propozycją jest dodanie opisów do zwykłych przedmiotów w Kreatorze Postaci - takich samym jak przy magicznych.
Niara uważa to za dobry pomysł i ja jestem skłonny się z tym zgodzić. Jak wezmę się w końcu za kreator to to zrobię. A wziąć się w końcu muszę :D Może w tym tygodniu nawet ^^

Re: Sugestie

: Śro Maj 25, 2011 12:50 pm
autor: Seiran
A ja mam jedynie bardzo drobną sugestię - w polu "sposób rzucania zaklęć" nie ma opcji dla istot niemagicznych. Niby to nie wpływa w żaden sposób na rozgrywkę, ale głupio np. patrzeć na profil krasnoluda i stwierdzić, że te absolutnie niemagiczne istoty korzystają z mocy ;d Sama też tworzę obecnie postać pozbawioną magii i miło byłoby to zaznaczyć w jakiś sposób.
A nie sądzę, by dopisanie dodatkowej opcji było takie problematyczne ;)

Re: Sugestie

: Pon Maj 30, 2011 7:09 pm
autor: Cillian
Chcę zgłosić, że informacje o ekwipunku nie są wyświetlane poprawnie w KP. Może można coś z tym zrobić?

Re: Sugestie

: Wto Cze 21, 2011 2:34 am
autor: Comeda
Hm, mam propozycję odnośnie tematu związanego z aurami postaci, lecz pewnie trzeba byłoby włożyć trochę pracy w skrypty.

Jako iż w świecie Alaranii znajdują się gracze, którzy nie posiadają umiejętności odczytywania aur, podsuwam koncepcję zablokowania jej widoczności u innych użytkowników. Według mojego pomysłu - prócz administracji, aury mogłyby widzieć tylko jednostki posiadające ową umiejętność. W ten sposób przynajmniej uchronimy nowych graczy od standardowego błędu, który może być popełniany. (Ponieważ wiem, iż przeszukanie każdego profilu w poszukiwaniu wyżej wymienionego skilla byłoby zanadto nudne, więc i tu mam plan. Najlepszym wyjściem będzie założyć wątek, w którym takie osoby ubiegałyby się o przydzielenie widoczności aur.)

Dziękuję.

Re: Sugestie

: Wto Cze 21, 2011 10:00 am
autor: Ana
Hm, nie, ja myślę, że nie ma po co komplikować sobie tym życia. Ostatecznie - o ile dobrze rozumiem ideę - odczuwa aury każda postać, która ma choćby szczątkowy zmysł magiczny - czyli prawie każda, poza pojedynczymi wyjątkami chyba. Natomiast ich odczytywanie i interpretacja jest już zdolnością, którą już nie każdy posiada.
Ale nie ma sensu aur ukrywać, bo na przykład charakteru, historii czy umiejętności nieznanej nam postaci też nie znamy, a nie ukrywamy. Przy takiej formule gry, jak mamy na Granicy, gdzie sami sobie jesteśmy MG, w Kartach Postaci wszystko powinno być jawne dla wszystkich. Tylko trzeba po prostu zwracać uwagę tym, którzy próbują na przykład czytać aury, nie mając takiej zdolności, i już.

Re: Sugestie

: Pią Cze 24, 2011 11:21 pm
autor: Naoki
Nie wiem czy dobrze z tematem trafiłem...

Sugestia co do aur.

Chodzi mi konkretnie o dźwięki. Są opisane dźwięki dla najróżniejszych rodzajów magi, za to nie widziałem nic na temat osób nieużywających magii. A są takie osobniki. Moją propozycją jest więc, o ile czegoś takiego jeszcze nie ma, dodanie jeszcze innych dźwięków dla rzeczy innych niż magia. Na przykład jak ktoś zajmuje się wojaczką to słychać uderzanie miecza o miecz.

To taka mało istotna sprawa ale cóż.

Re: Sugestie

: Sob Cze 25, 2011 4:24 pm
autor: Meridion
Widzenie Aur

Comeda pisze:Jako iż w świecie Alaranii znajdują się gracze, którzy nie posiadają umiejętności odczytywania aur, podsuwam koncepcję zablokowania jej widoczności u innych użytkowników. Według mojego pomysłu - prócz administracji, aury mogłyby widzieć tylko jednostki posiadające ową umiejętność. W ten sposób przynajmniej uchronimy nowych graczy od standardowego błędu, który może być popełniany. (Ponieważ wiem, iż przeszukanie każdego profilu w poszukiwaniu wyżej wymienionego skilla byłoby zanadto nudne, więc i tu mam plan. Najlepszym wyjściem będzie założyć wątek, w którym takie osoby ubiegałyby się o przydzielenie widoczności aur.)
Idąc tym tropem należałoby również oskryptować historię i inne rzeczy których postać nie może wiedzieć. Niestety trzeba jednak polegać na dobrej woli graczy do pisania zgodnie z realiami. Jeśli ktoś nie potrafi wczuwać się w postać, to skrypty tutaj nie pomogą.
Ostatecznie - o ile dobrze rozumiem ideę - odczuwa aury każda postać, która ma choćby szczątkowy zmysł magiczny - czyli prawie każda, poza pojedynczymi wyjątkami chyba. Natomiast ich odczytywanie i interpretacja jest już zdolnością, którą już nie każdy posiada.
Dokładnie - osoby ze zmysłem magicznym wyczuwają i "widzą" aury. Umiejętność ich odczytywania odpowiada za ich interpretację i wyciąganie wniosków na ich podstawie o właścicielu.
Ale nie ma sensu aur ukrywać, bo na przykład charakteru, historii czy umiejętności nieznanej nam postaci też nie znamy, a nie ukrywamy. Przy takiej formule gry, jak mamy na Granicy, gdzie sami sobie jesteśmy MG, w Kartach Postaci wszystko powinno być jawne dla wszystkich. Tylko trzeba po prostu zwracać uwagę tym, którzy próbują na przykład czytać aury, nie mając takiej zdolności, i już.
No właśnie :)
Kreator

Arathain pisze:Chcę zgłosić, że informacje o ekwipunku nie są wyświetlane poprawnie w KP. Może można coś z tym zrobić?
Odnośnie kreatora i pomysłów tutaj zgłaszanych na jego temat. Prace nad jego udoskonaleniem są powoooli prowadzone i w nowej wersji zostanie wprowadzonych parę istotnych zmian (również tych zgłaszanych tutaj). Robota z kopyta ruszy w lipcu, jak z Niarą zarobimy kasę by przeżyć ten miesiąc :D, więc nowej wersji można spodziewać się gdzieś w drugiej połowie lipca. To trochę czasochłona robota ^^

Re: Sugestie

: Śro Sie 10, 2011 10:27 pm
autor: Mia
Nie wiem czy nie było to już poruszane (jeśli tak, to popieram), ale:
Primo: czy nie dałoby się wprowadzić jakiś wydarzeń - toczącej się nadal historii, jak trwające się wojny, "efekt cieplarniany", napady szajki banitów, w których wciela się tak małą ilość osób, że wolą działać w pojedynkę lub chociażby (to było na pewno) prowadzone przez p. Losu czy kogokolwiek prośby o wykarczowanie lasu, czy zabicie watahy wilków, w czasie, których odbędzie się parę niespodziewanych zdarzeń. Ogółem coś, czego pojedynczy gracz nie udźwignie na swoich barkach nawet z najlepszymi chęciami.
Secundo: dużo graczy tworzy swoje postaci z tajemniczą przeszłością lub przyszłością. Czy nie dałoby się tworzyć "chwilowych postaci". Ktoś, czyja postać ma tajemnicę, tworzy wspominaną "chwilówkę". I gdy gość chce zobaczyć, jak wygląda życie na takim forum, a nie ma na tę chwilę inwencji twórczej, ani czasu lub chęci, by stworzyć historię, wygląd, charakter postaci: klika w postać gotową (z jakąś uproszczoną formą rejestracji, by 2 gości do jednej półpostaci nie wchodziło) i zaczyna pisać posty, niekoniecznie związane z właściwą postacią, ale tamtej i tak zapala się lampka, że "chwilówka" zaczyna grać. Jak się podoba (oraz może za obopólną zgodą) postać zostaje, a jak nie, to postać zostaje usuwana lub priorytet wyjaśnienia postaci wygasa i półpostać jest pełnoprawną postacią.
Można by też dodać funkcję "porzucenia" postaci. Gdy gracz uzna, że wyrósł z PBF-ów lub nie ma już zupełnie czasu i wie, że nie bd wchodził, a postać ma "zaśmiecać" forum, niech ma możliwość by postać zostawić dla gości lub nowych graczy.
W ramach dopełnienia:
1. przy np. rejestracji umieścić coś typu "dla nowych" i spis nazw oraz przy najechaniu ukazująca się całą historią, (przy "chwilówkach" z wyjaśnieniem całej tajemnicy i motywów postępowania) wyglądem, aurą i awatarem oraz z zaznaczeniem, że część rubryk można zmieniać (awek czy towarzysz), a inne (historia) można ciągnąć tak, by nawet cała postać się powoli zmieniała (za zgodą, o ile dostępny, twórcy).
2. można by to zastosować również w kwestii dzieci danych postaci. Lecz tutaj trzeba by było wprowadzić nawet prowizoryczny kalendarz. Według mnie powinno to wyglądać jako minimapka wyświetlająca się po najechaniu kursorem. Minimapka pokazywała by np. pogodę i pory roku panujące w różnych regionach krainy (podział np. według szlaków handlowych) oraz 23 Dzień Pański w jednym rejonie, a w innym 56 czy coś takiego.

Re: Sugestie

: Czw Sie 11, 2011 2:22 pm
autor: Severus
Uszanowanie. Piszę by zwrócić uwagę na niejasno sformułowany regulamin, a dokładniej kilka jego punktów, dotyczących poziomu AM, które pozwoliłem sobie wkleić na dole. Otóż teraz, logicznie rzecz ujmując, poziom AM ograniczany jest wyłącznie do arkan magii i nie ma mowy o tym, by nowe konto nie mogło takowego posiadać w zwykłych umiejętnościach. Wystarczy wywalić wzmianki o dziedzinach magii, skoro dotyczy to wszystkich umiejętności :)

Pozdrawiam

3. Przy tworzeniu pierwszej postaci nie można posiadać Arcymistrza w jakiejkolwiek dziedzinie magii.
4. Podczas tworzenia kolejnego konta, Arcymistrza można posiadać, ale tylko w wyjątkowych przypadkach.
5. Poziom magii Arcymistrz można zdobyć podczas długiej gry (tylko dla jednego z

Re: Sugestie

: Czw Sie 11, 2011 4:13 pm
autor: Niara
Regulamin został zmieniony w kilku miejscach, nie tylko dotyczących poziomów magii i umiejętności.

Przypominam tylko o poniższym jego punkcie:

9. Poziomy umiejętności i magii muszą być dobierane względem wieku postaci i jej rasy.

Skoro więc moderator zwraca uwagę, że coś nie gra z poziomami i całą resztą należy go wysłuchać, najprawdopodobniej ma rację.

Re: Sugestie

: Śro Sie 17, 2011 10:21 am
autor: Lori
Umh, ja również mam pewną sugestię... Czy dałoby się zrobić, żeby Karty Postaci otwierały się w nowym oknie? Tak byłoby o wiele wygodniej - teraz, kiedy piszę odpowiedź i nie pamiętam jakiegoś szczegółu, jeśli otworzę czyjeś KP, by sprawdzić, tracę posta. Wiem, że da się zrobić Ctrl+C, ale czasem się o tym zapomina. No i za chwilę może się okazać, że jeszcze jakiegoś szczegółu się nie pamięta i trzeba otworzyć KP znowu...

Re: Sugestie

: Pią Sie 19, 2011 12:25 pm
autor: Andrew
TO wystarczy klikać kółkiem, albo z shiftem, albo z CTRL'em. W zależności od przeglądarki.

Re: Sugestie

: Pią Sie 19, 2011 1:36 pm
autor: Ellishalith
Em... PPM -> Otwórz w nowej karcie? A czasami nawet na kółko myszki jest otwieranie w nowej karcie. Nie wiem co za problem z tym.

Re: Sugestie

: Pią Sie 19, 2011 1:47 pm
autor: Lori
Faktycznie, przepraszam za zawracanie głowy. Nie znam się na komputerach.